PERTANDINGAN MARHABAN

Pertandingan marhaban diadakan pada tarikh 7.2.2010 dan bertempat di sekolah kebangsaan balai badang.Penyertaan berkumpulan dari kawasan kampung dun buluh kasap.Penyertaan juga daripda kampung Balai Badang,Padang kiambang,Spang Loi,Kuala Paya,Mensudut lama dan Mensudut Pindah.Kategori yang dipertandingkan adalah dewasa dan murid sekolah rendah.Pertandingan ini di anjurkan oleh jabatan kebudayaan dan kesenian negeri johor .Pemenang yang memenangi pertandingan ini adalah seperti berikut :

i. pertama kg kuala paya

ii. Kedua kg spang loi

iii. Ketiga kg balai badang




0 Response to "PERTANDINGAN MARHABAN"

Post a Comment

About Me

My photo
Pada masa dahulu daerah Segamat merupakan kawasan negeri Sembilan. Ia mula ditubuhkan pada tahun 1876.Masa penjajah datang perang berlaku di Bukit Putus Negeri Sembilan.Kemudian Raja Tengku Antan berhijrah ke Padang Selepas kedatangan Raja Tengku Antah berhijrah balai panjang dibuat kemudian ia terus dinamakan Kg Balai Padang.

RENUNGAN BERSAMA

Mutiara Kata: "Kata-kata itu sebenarnya tidak mempunyai makna untuk menjelaskan perasaan. Manusia boleh membentuk seribu kata-kata, seribu bahasa. Tapi kata-kata bukan bukti unggulnya perasaan"